דף הבית
נושאים כלליים

דרושים




איך מפרסמים מודעות דרושים באינטרנט?

אחד מהתחומים המורכבים ביותר עבור כל עסק בכל תחום שהוא, הוא ללא כל ספק נושא גיוס העובדים לתפקידי העבודה השונים שיש במקום. מדובר על תהליכים לא פשוטים שדורשים מקצועיות רבה מצד גורמי הטיפול בכוח האדם בעסק על מנת שבסופו של דבר יגויסו האנשים הראויים והאיכותיים ביותר לכל אחת מן המשרות. על מנת להקל על הקשר בין מעסיקים לדורשי עבודה החלו להתפתח בשנים האחרונות שיטות חדשות לגיוס עובדים.

מלבד הפנייה אל חברות כוח אדם המתמחות בכך, מעסיקים יכולים להיעזר באינטרנט על מנת לפרסם מודעות דרושים ולבצע פילוח. ההבדל בין שימוש באינטרנט לבין מודעות דרושים בעיתון הוא בעיקר בדינאמיות ובמגוון האפשרויות. בעוד בעיתון מודעות דרושים חייבות לענות על פורמט מסוים ומציעות טקסט ותמונה בלבד, באתרי האינטרנט המקצועיים ישנם באנרים ופרסומות אינטראקטיביות המאפשרות השארת פרטים מיידית.

מקום המפגש

מעסיקים אשר משתמשים בצורה נכונה באינטרנט יכולים להרשות לעצמם לסנן עובדים לא מתאימים. מנגד, גם דורשי העבודה עצמם נחשפים לכמות גדולה יותר של מודעות דרושים. השילוב עובד למען שני הצדדים, משום שהאינטרנט הוא מקום המפגש המשותף.

דרושים ברשת החברתית

על מנת להיעזר באינטרנט לצורך גיוס עובדים אין צורך בניסיון. אמנם חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע, אך במידה והמעסיק מכיר את המשרה ויודע בדיוק מה הוא מחפש יהיה לו קל יותר לפנות אל הגולשים. ישנה גם אפשרות להיעזר ברשת החברתית של החברה, בתנאי והיא קיימת. בצורה כזו מפיצים הגולשים את הודעות דרושים שונות אחד לשני וכמות הפניות למעסיק עולה משמעותית.

לא רק עבור צעירים

לסיכום, ניתן לראות כיצד האינטרנט משנה ומשפיע גם על תחום התעסוקה. סביר להניח כי בשנים הבאות המגמה הזו תתחזק ואולי אפילו תחליף את אמצעי המדיה המסורתיים. נכון שלא כולם מחפשים עבודה דרך האינטרנט וישנן משרות אשר עבורם הפרסום בעיתון הוא אידיאלי, אך המצב הזה מתחיל להשתנות. צעירים הרגילים להשתמש באינטרנט על בסיס יומיומי כבר יודעים לנצל זאת והשאלה היא כמה מהר יתחילו לעשות את זה כל השאר.