דף הבית
נושאים כלליים

מרכזיות




איך בוחרים מרכזיות לעסק שלכם?
כל בעל עסק רציני וודאי מבין את החשיבות הגדולה של הפעלת מרכזיית טלפונים איכותית בבית העסק שלו. מענה טלפוני הוא פרט חשוב בשירות של כל עסק ועסק. בבואכם להתקין מרכזיות עבור העסק או הארגון שאתם עומדים בראשו, חשוב מאד לזכור, שיש לכם שפע של אפשרויות שונות בהתקנתן. יש אפשרות להתקנה של מרכזיה אנלוגית, ויש מרכזיות IP. אפשר להתקין מרכזיה עם מספר גבוה של שלוחו תאו עם מספר מצומצם. אפשר להתקין מרכזיה עם נתב שיחות, ואפשר לוותר על רכיב זה, ויש עוד מספר החלטות שצריך לקבל. אז איך אתם תבחרו את המרכזייה הטובה ביותר מבחינתכם?

לשים לב לכמות השלוחות
ראשית, בהתקנה של מרכזיות, עליכם לקחת בחשבון את מספרה שלוחות שלהן את זקוקים. אפשר שאתם צריכים רק שלוש שלוחות, ואפשר שאתם זקוקים ל40 שלוחות. הכל תלוי כמובן במספר העובדים שיש לכם. רצוי לזכור שלעתים כדאי להשאיר מראש מספר של שלוחות פנויות, כדי שהלקוח יוכל לקבל מענה מהיר. כמו כן, יש לשמור על מצב המתנה אפשרי, כדי שהלקוח ידע כי פנייתו נמצאת בטיפול (הדבר רלוונטי בעיקר למרכזי שירות לקוחות).

האם יש צורך בנתב שיחות?

מרכזיות עם נתב שיחות, הן כאלו שבהן יש ניתוב אוטומטי של השיחה ללא התערבות אנושית .זהו בדיוק אותו מענה אוטומטי שאומר לכם שבשביל שלוחה מסוימת להקיש 1, עבור אחרת להקיש 2 וכיו"ב. לא כל עסק עם מרכזיה, צריך בהכרח את הניתוב - אבל זה בהחלט משהו שעוזר למתג את העסק כרציני, אחראי ואף גדול בהיקפו. לכן, לא מעט עסקים וארגונים יכולים בהחלט לשקול זאת בחיוב.

חיבור לשלוחות רחוקות
יש עסקים אשר זקוקים למרכזיות אשר יובילו את הפונים לשלוחות אשר נמצאות בפיזור גיאוגרפי מסוים. למשל, אם יש לכם עסק שבו העובדים שלכם פועלים מהבית, חשוב מאד שהמרכזיות יובילו למספרי טלפון סלולרי של החברה, כאשר מבחינת המשתמש מדובר על תהליך שקוף לחלוטין. הפיזור הגיאוגרפי יכול להתבצע הודות לכך שיש היום מרכזיות IP, שאין להן תלות גיאוגרפית.