מאת: רוני שדה
קידום אתרים בחו"ל – דגשים
קידום אתרים בחו"ל דורש מקצועיות גבוהה ועבודה מסודרת לאורך זמן. הניסיון מלמד שחשוב לשים דגש על כמה פעולות קריטיות במהלך תהליך הקידום. במאמר שלפניכם, אתן כמה טיפים שימושיים עבור מקדמי אתרים ועבור בעלי עסקים שמתעניינים בתחום:
אופטימיזציה
אופטימיזציה היא הבסיס להכל, גם בתחום של קידום אתרים בחו"ל. חשוב להקפיד על כל הכללים המוכרים: כותרות, תיאורים, צפיפות מילות מפתח, קישורים פנימיים, תגיות html, אלטים לתמונות וכו'... שימו לב שבחו"ל גוגל מעט יותר רגיש לאופטימזציית יתר. לכן לא להגזים עם הכלים השונים.
דומיין
חייבים לקנות דומיין.קום, שמסמן אותנו כשחקן בינלאומי. יהיה למשל קשה מאד לקדם דומיין co.il בארה"ב... מבחינת גוגל מדובר בתוצאה פחות רלוונטית מאשר דומיינים.קום.
איחסון שרת
גם הוא חייב להיעשות בחו"ל, רצוי בארה"ב. עצם האיחסון בחו"ל הופך את האתר ליותר רלוונטי בעיני גוגל עבור גולשים אמריקאים. בנוסף לכך, זמן טעינת העמודים מהיר יותר, מה שנותן עוד כמה נקודות זכות. אגב עלות איחסון אתרים בחו"ל זולה יותר, אז בכלל אין שאלה.
אסטרגיית קישורים זהירה
כאמור, מנוע החיפוש של גוגל בחו"ל רגיש יותר לאסטרטגיות קישורים של מקדמי אתרים. בארץ קיימת סלחנות מסוימת כלפי פעולות קידום, שכן מדובר בשוק קטן בו "כולם מקשרים אל כולם". קידום אתרים בחו"ל דורש יותר זהירות, שכן גוגל מזהה מיד אסטרטגיות שקופות.
קישורים רלוונטיים
כדי שגוגל לא יסמן את רשת הקישורים שלכם כרשת spam, חייבים להקפיד על כלל יסוד:
כל קישור לאתר שלכם חייב לבוא מדף שרלוונטי אל תכני האתר.
סריקת כתבות
שלא כמו קידום מקומי,
קידום אתרים בחו"ל הוא מורכב יותר ודורש פתרונות יצירתיים. יש להשקיע בתכנים איכותיים ולדעת למקם אותם במגוון מקומות ברשת.
דרוש מאמץ לא מבוטל כדי לגרום לגוגל לסרוק את כל הכתבות שאתם מעלים לרשת. במהלך קידום אתרים בחו"ל מומלץ לעשות שימוש יתר ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר. מעבר לכך שגוגל אוהב את הקישורים הללו, הם גם יעזרו לכם לאנדקס דפים חדשים.
נסו זאת – פרסמו כתבה חדשה באתר שלכם ותוציאו אליה ציוץ מטוויטר. אם דף הטוויטר שלכם מקודם כראוי, תוך 6 שעות הדף יתאנדקס.
אופטימיות זהירה
במידה ותעבדו מסודר ולאורך זמן, אתם תגיעו לתוצאות יפות. עדיף לעבוד בצורה זהירה וקצת יותר איטית מאשר לרוץ קדימה ולחטוף עונשים. תזכרו כל הזמן שגוגל מחפש אתרים יפים עם תכנים מעניינים. הקפידו להשקיע הן בתכני האתר והן ברשת התומכת מבחוץ.